21 dingen die je kunt doen voor een briljante customer experience

Door: Stephan

Hoeveel beter kun jij omgaan met jouw klanten? Wat zijn de dingen die jij kunt doen om de relatie naar het volgende niveau te brengen? Hoeveel creatiever en origineler kun je worden, vergeleken met jouw concurrentie? Wat zijn 21 dingen die je kunt doen voor een briljante customer experience?

Benjamin Hardy geeft een uitgebreide lijst met dingen die jij kunt om jouw relaties met jouw klanten te verbeteren, en de gehele lijst vind je hier. Ik focus me op 1 van deze dingen, namelijk het veranderen van jouw onbewuste patronen en overtuigingen.

Bij Vision Forward is ons beginpunt altijd het Onbewuste. De zaken die zich onder de oppervlakte afspelen en voor een ruime 93% dicteren wat wij mensen doen. Alles wat je doet, doe je gebaseerd op jouw onbewuste overtuigingen. Hoe je aan die overtuigingen komt? Al jouw ervaringen en invloeden, die vormen de overtuigingen.

Het mooie van jouw onbewuste overtuigingen is dat ze je gebracht hebben tot het succes wat je momenteel ervaart.

Echter, er klampt ook een nadeel aan vast. Als jij niet door hebt wat jouw beslissingen onbewust stuurt, dan weet je dus ook niet hoe je daar boven moet stijgen. Het is namelijk ook je grootste blinde vlek.

Waarom is dit van belang bij de interactie met jouw klanten?

Het meest belangrijke wat de onbewuste overtuigingen doen, is het bewaken van de status quo in elke situatie. Dat kan natuurlijk niet 100%, maar dat is altijd de insteek. Dat is hoe onze hersenen werken. Wij moeten veilig zijn, toch?

Deze onbewuste drang naar veiligheid is tevens de grootste beperking van onze creativiteit. En het is juist de creativiteit die je nodig hebt om out of the box te denken en jouw relatie met je klanten naar het volgende niveau te brengen.

Als het van belang is dat jij en jouw mensen zich continu onderscheiden van jullie vroegere zelf, en natuurlijk van de concurrentie, laten we daar dan eens over praten. Dan laten we je iets ervaren wat je nog nooit eerder hebt ervaren.