Differentiëren voor gevorderden.

Een unieke customer experience of user experience, het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer: Hoe ervaart jouw klant het dagelijkse contact met jou, jouw organisatie, en jouw diensten en producten?

Tijdens onze trainingen spreken wij altijd met onze deelnemers over hoe hun klanten naar hen kijken. En vaak horen wij dezelfde dingen terugkomen.

Regelmatig heeft het te maken met het hebben van een concurrerende prijs, een lange en functionele relatie, of het “altijd klaar staan om te ontzorgen”. Allemaal mooie zaken, maar hoe uitzonderlijk is het daadwerkelijk?

Als je al je concurrenten af zou gaan, hoeveel van hen zouden dan precies dezelfde dingen roepen? Een goede 95%, is mijn schatting. En hoe uitzonderlijk ben je dan daadwerkelijk?

Net zo uitzonderlijk als je concurrenten.

Wat kun je dan wel doen om je differentiëren in de customer experience?

Als je je écht wil onderscheiden van alle concullega’s, zoek dit onderscheidend vermogen dan alsjeblieft niet in het technisch-inhoudelijke onderdeel van jouw werk. Dat is bij veel bedrijven ongeveer hetzelfde.

Jullie kunnen allemaal ongeveer hetzelfde, voor ongeveer dezelfde prijs, met ongeveer dezelfde dienstverlening.

De truc zit ‘m in het aanspreken van het onbewuste brein van jouw klanten en gesprekspartners, en op een nieuwe manier te levellen. Let wel: Alles moet natuurlijk verder wel in orde zijn (denk aan kwaliteit, prijs, afspraken, deliverables).

Hoe kun jij je differentiëren van al jouw concurrenten en zorgen voor een uitzonderlijke customer experience?

Maar hoe doe je dat? Hoe spreek je het onbewuste brein van jouw klanten en gesprekspartners aan? En hoe zorgt dat voor een unieke customer experience?

Daar is Vision Forward uitzonderlijk goed in. En daar gaan we graag met je over in gesprek.

Door: Stephan